Znak Městys Bobrová
Oficiální stránky

Městys Bobrová

Z úřední desky

Vyvěšeno: 20.05.2025 - 14.06.2025

Ostatní

Výběrové řízení - ředitel/ředitelka Mateřské školy Bobrová

  • Stáhnout (319.53 Kb)
  • Vyvěšeno: 19.05.2025 - 04.06.2025

    Informace z jiných institucí

    Nařízení Státní veterinární správy

  • Stáhnout (172.33 Kb)
  • Vyvěšeno: 16.05.2025 - 01.06.2025

    Ostatní

    Návrh závěrečného účtu za rok 2024 - Mikroregion Novoměstsko

  • Stáhnout (11.60 Kb)
  • Stáhnout (88.00 Kb)
  • Vyvěšeno: 14.05.2025 - 30.05.2025

    Informace z jiných institucí

    Nařízení města Nového Měst an Moravě - lesní hospodářské osnovy

  • Stáhnout (356.52 Kb)
  • Aktuality

    • Rada městyse Bobrová v souladu s ustanovením § 166 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů a v souladu s vyhláškou č. 54/2005 Sb. o náležitostech konkursního řízení a konkursních komisích, ve znění pozdějších předpisů,

      vyhlašuje konkursní řízení na

      vedoucí pracovní místo ředitelky/ředitele Mateřské školy Bobrová, příspěvkové organizace, se sídlem Bobrová č.ev.14, 592 55 Bobrová

      Předpoklady:
      • odborná kvalifikace pro přímou pedagogickou činnost dle § 3 odst. 1 písm. b) zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o pedagogických pracovnících“),
      • plná svéprávnost (resp. způsobilost k právním úkonům) a bezúhonnost
      • zdravotní způsobilost k výkonu daného vedoucího pracovního místa ředitelky/ředitele
      • délka praxe spočívající ve výkonu přímé pedagogické činnosti nebo v činnosti, pro kterou jsou potřebné znalosti stejného nebo obdobného zaměření, nebo v řídící činnosti nebo v činnosti ve výzkumu a vývoji v souladu s § 5 odst. 1 zákona o pedagogických pracovnících, tj. 3 roky.

      Požadavky:
      • organizační a řídící schopnosti,
      • znalost školských předpisů a problematiky řízení daného druhu a typu školy/školského zařízení,
      • znalosti v oblasti trendů ve výchově a vzdělávání a schopnost koncepční práce v oblasti školství, výchovy a vzdělávání. Písemně zašlete:
      • přihlášku (uveďte kontaktní adresu, telefon, e-mail, případ. datovou schránku),
      • úředně ověřené kopie dokladů o nejvyšším dosaženém vzdělání, případně úředně ověřenou kopii jiného dokladu o úspěšném ukončení studia dokládající získání odborné kvalifikace pro daný druh školy (např. diplom včetně vysvědčení o státní závěrečné zkoušce, vysvědčení o absolutoriu, maturitní vysvědčení atd.),
      • výpis z evidence Rejstříku trestů (ne starší 3 měsíců),
      • originál lékařského potvrzení o zdravotní způsobilosti k výkonu činnosti ředitelky/ředitele (ne starší 3 měsíců),
      • strukturovaný profesní životopis,
      • doklad o splnění praxe dle § 5 odst. 1 zákona o pedagogických pracovnících, ze kterého je patrný druh práce a jeho přesné časové vymezení (např. přehled praxe potvrzený posledním zaměstnavatelem),
      • pedagogickou koncepci rozvoje a řízení školy,
      • čestné prohlášení o plné svéprávnosti
      Přihlášku s požadovanými doklady doručte osobně nebo poštou nejpozději do 13.06. 2025 do 12,00 hodin na adresu: Městys Bobrová, Bobrová 138, 592 55 Bobrová
      Obálku označte slovy: Konkurs MŠ Bobrová – NEOTVÍRAT!
      Přihlášku, životopis, koncepci a čestné prohlášení vlastnoručně podepište a uveďte datum.
      Ředitelka/ředitel školy bude jmenována/jmenován na dobu neurčitou s předpokládaným nástupem od 1. 8. 2025.
      Upozornění: Přihláška doručená po termínu a přihláška, která nebude splňovat požadavky týkající se výše uvedených předpokladů a obsahových náležitostí přihlášky včetně jejích příloh, bude uchazeči vrácena bez dalšího projednání.

    • Informujeme vás o ukončení zimních svozů pro tuto sezonu. Poslední zimní svoz by proběhl v lichou středu 26.3.2025 a dále by svozy probíhali pouze v sudé týdny.

      2.4.2025

      16.4.2025

      30.4.2025

      a dále

    • Informace k místnímu poplatku za provoz systému shromažďování, sběru, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů

      Od 1. 1. 2024 sazba poplatku činí 800,- Kč.

      Poplatek pro fyzickou osobu přihlášenou v obci je splatný ve dvou stejných splátkách, vždy nejpozději do 31. 3. a do 30. 6. příslušného kalendářního roku. Poplatek pro poplatníka fyzickou osobu, která vlastní stavbu je splatný jednorázově nejpozději do 31. 3. příslušného kalendářního roku.

      Od poplatku je osvobozen:

      a) poplatník, který se zdržuje nepřetržitě mimo území republiky po dobu celého kalendářního roku a tuto skutečnost prokáže

      b) občan umístěný v domově pro osoby se zdravotním postižením, domově pro seniory, domově se zvláštním režimem nebo chráněném bydlení.

      Dle vyhlášky jsou i další osvobození, zde jsou zmíněny ty, které jsou v naší obci nejčastější. Úleva se také poskytuje:

       a) fyzické osobě přihlášené v obci do věku 26 let věku, který je studujícím a přechodně žije mimo území městyse ve výši 50%, poplatek je tedy 400,- Kč (prosíme o dodání potvrzení o studiu nejpozději do 31. 3. daného roku, dříve než bude provedena platba. Bez potvrzení nemůže být úleva poskytnuta. Nově je také potřeba dodat smlouvu s ubytovatelem, nebo potvrzení z ubytovacího zařízení.)

      b) úleva 50% z celkového poplatku se poskytuje: fyzické osobě přihlášené v obci na č.p. 208, 209, 210, 60, 61, 62, 326 a na ev. č. 3, 4 a 7 z důvodu nedostupnosti nemovitostí svozové firmě.

       

      Informace k místnímu poplatku ze psů

      Od 1. 1. 2024 sazba poplatku činí  200,- Kč za jednoho psa, za druhého a každého dalšího psa téhož držitele je sazba 300,- Kč. Poplatek je splatný nejpozději do 31. 3. příslušného kalendářního roku. Poplatník je povinen ohlásit správci poplatku vznik své poplatkové povinnosti do 30 dnů ode dne, kdy se pes stal starším tří měsíců, nebo ode dne, kdy nabyl psa staršího tří měsíců. Ve lhůtě 30 dnů je povinen ohlásit také zánik své poplatkové povinnosti (např. úhyn psa, jeho ztrátu, darování nebo prodej). Vznikne-li poplatková povinnost po datu splatnosti (tedy po 31. 3.), je poplatek splatný nejpozději do 15. dne měsíce, který následuje po měsíci, ve kterém poplatková povinnost vznikla.

      Ze zákona jsou od poplatku osvobozeni lovečtí psi - Loveckým psem se rozumí pes loveckého plemene uznaného Mezinárodní kynologickou federací (FCI) s průkazem původu, který složil příslušnou zkoušku z výkonu. Lovečtí psi budou osvobozeni po doložení potvrzení, že pes složil lovecké zkoušky. Potvrzení je potřeba předložit každoročně.

       

      Informace k místnímu poplatku z pobytu

      Od 1. 1. 2024 sazba poplatku činí 10,- Kč za každý započatý den pobytu, s výjimkou dne jeho počátku. Plátce odvede vybraný poplatek správci poplatku nejpozději do 15 dne po ukončení pololetí. Nebudou-li poplatky odvedeny plátcem včas nebo ve správné výši, vyměří mu správce poplatku poplatek platebním výměrem k přímé úhradě.

      Nebudou-li poplatky zaplaceny včas, nebo ve správné výši, vyměří správce poplatku nedoplatek platebním výměrem nebo hromadným předpisným seznamem. Včas nezaplacené poplatky, nebo část těchto poplatků, může správce poplatku zvýšit až na trojnásobek; toto zvýšení je příslušenstvím poplatku sledujícím jeho osud.

       ---------------------------------------------------------------------

      Pro poplatek na odpady č.ú. 153 938 876/0300. v.s. 2501345… (místo teček na konci číslo popisné př. dům čp. 22 uvede V.S. 2501345022).

      Pro poplatek za psa č.ú. 153 938 876/0300 v.s. 2501341… (místo teček na konci číslo popisné př. dům čp. 22 uvede V.S. 2501341022).

      Pro poplatek za pronájem zahrádky nebo pozemku č.ú. 153 938 876/0300  v.s. 2502131…(místo teček na konci číslo popisné př. dům čp. 22 uvede V.S. 2502131022).

      Také je možné požádat o splátkový kalendář, a to na základě písemné žádosti, ale upozorňujeme, že i tak musí být částka za poplatky zaplacena do 30.6.2025.

       

      Poplatky je možné v hotovosti zaplatit v kanceláři úřadu v termínu 24. 2. – 28. 2. 2025, je však vhodnější platbu poslat na účet městyse.

    • Mráz a sníh neodradily koledníky: Tříkrálová sbírka na Žďársku vynesla rekordních 5 milionů Kč

      Tříkrálová sbírka v okrese Žďár nad Sázavou je u konce. Obětavé koledování tří králů vyneslo pro služby oblastní charity krásných 5 339 989 Kč. Tento zatím nejvyšší výtěžek sbírky na Žďársku se ukrýval v 607 zapečetěných kasičkách. Dalších 125 383 Kč bylo k dnešnímu dni zasláno pomocí online platby a bezhotovostních darů.

      I přes sníh a mráz, který po oba koledovací víkendy panoval, se v letošním roce do terénu vydalo více než 2 500 obětavých koledníků. Někteří už koledují dlouhou řádku let, pro jiné to byla premiéra. A nakonec byli všichni spokojení, i přes náročnější počasí. „Během tříkrálového víkendu mi volala vedoucí skupinky s tím, že se omlouvají, ale že asi nedochodí slíbený úsek, protože je jim velká zima. Poslala jsem je tedy zahřát na faru, odkud vycházeli. Tato skupinka se nakonec do terénu vrátila a svůj úsek poctivě dochodila. A proč? Malí králové prostě moc chtěli koledovat dál…,“ vzpomíná s velkou vděčností koordinátorka sbírky Veronika Dobrovolná. 

      A dodává: „Děkuji všem králům a královnám, bez kterých by sbírka nebyla možná. Děkuji za Váš čas a obětavé koledování v jakémkoli počasí. Jste úžasní, králové. Děkuji i všem dárcům. Bez vašeho přijetí a finančních darů by sbírka nemohla pomáhat všem našim klientům“.

      Do královského koledování se zapojili i naši pracovníci a klienti obou denní stacionářů Nesa a Rosa. Navštívili městské úřady, školy, spolupracující organizace. Kromě nich byli do ulic vysláni také studenti Středního odborného učiliště Bělisko v Novém Městě na Moravě a studenti Biskupského gymnázia, aby měli možnost přispět lidé, které tři králové nenavštíví.

      O své zážitky z letošní Tříkrálové sbírky se s námi podělila i paní Ludmila, která dělá tříkrálovou asistentku už více jak dvacet let.

      „Většina lidí už na nás netrpělivě čeká. Jsou rádi za návštěvu, dožadují se nápisu požehnanou křídou. Na mnohých je vidět, že peníze do pokladničky dávají s láskou. Pro koledníky mají nachystané balíčky nebo jinou odměnu. Mnohdy i malé pohoštění, které přijde vhod obzvlášť v nepřízni počasí. Malí králové se těší na vykoledovanou odměnu. Postupně se učí, že pravou radost přináší i něco jiného, mimo jiné třeba i setkání s milými lidmi. Velmi mě těší, že z malých králů nám postupně rostou vedoucí skupinek a že pro mnohé se sbírka stává tradicí jako pro mě,“ svěřuje se paní Ludmila.

      Věnované finanční prostředky využije žďárská Charita především na rozvoj terénních služeb, aby péče mohla být dostupná všem potřebným, kteří si přejí zůstat v domácím prostředí. Domácí hospic Barborka bude podpořen nákupem kompenzačních pomůcek, které usnadní péči o pacienty. Část prostředků bude využita na zajištění svozu klientů s mentálním a kombinovaným postižením do stacionářů. V denním stacionáři Nesa bude pokračovat další etapa úprav zahrady, aby ji klienti mohli lépe využívat. Z výtěžku se také nakoupí materiální pomoc pro sociálně slabé, kterým Charita pomáhá prostřednictvím služby Charitní záchranné sítě. V neposlední řadě finanční podpora umožní pokračovat v systematické práci dobrovolnického centra Kambala.

      Na závěr přidala svoje poděkování také ředitelka Oblastní charity Žďár nad Sázavou Ing. Jana Zelená. „Srdečně děkuji všem, kteří se zapojili do letošní Tříkrálové sbírky – naší koordinátorce Veronice a všem pomocníkům v městech a obcích našeho regionu, našim skvělým koledníčkům i štědrým dárcům. Díky vaší obětavosti a podpoře můžeme i nadále pokračovat v pomoci potřebným a zároveň udržovat tuto krásnou tradici solidarity a naděje. Vaše účast v Tříkrálové sbírce je pro nás velkou inspirací a důkazem, že společně můžeme měnit svět k lepšímu, děkuji Vám.“

      Tříkrálová sbírka na Žďársku 2025

      Za Oblastní charitu Žďár nad Sázavou

      Iva Sobotková, koordinátorka propagace

      Tel.: 732 292 936

      Email: iva.sobotkova@zdra.charita.cz

    • Dopis ministra životního prostředí o zavádění povinného zálohování nápojových PET lahví a plechovek.

    MUNIPOLIS

    Aktuality ze systému

    Odběr novinek

    MUNIPOLIS

    Pro informování o novinkách můžete využít i aplikaci Munipolis pro Vaše mobilní zařízení

    Ke stažení na

    Užitečné odkazy